1 czerwca 2017 r.

Wycieczka do Rzeszowa – Łańcuta - Kalwarii Pacławskiej

wycieczka

W dniach 30 i 31 maja uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Iwli pojechali na wycieczkę. Pierwszym jej etapem był Fly-Park w Rzeszowie. Po rozgrzewce z trenerami można było próbować swoich sił w skokach na trampolinach. Obrotom i przewrotom nie było końca. Zabawa okazała się przednia.
Aby uzupełnić stracone kalorie, udaliśmy się do Łańcuta na pyszne lody. Następnie zwiedziliśmy Muzeum-Zamek. Byliśmy pod wrażeniem przepięknych wnętrz rezydencji Lubomirskich i Potockich.
Kolejnym etapem naszej wycieczki był Przemyśl. Okazało się, że to miasto pełne zabytków.
Dzięki naszemu przewodnikowi, księdzu Markowi, mogliśmy poznać wiele ciekawostek dotyczących Przemyśla, zwiedzić katedrę rzymsko-katolicką, wieżę katedralną, rynek ze słynnym niedźwiadkiem i katedrę grecko-katolicką. Bardzo spodobało nam się Muzeum Diecezjalne i zgromadzone tam pamiątki. Na pewno nie zapomnimy przepięknych widoków z Kopca Tatarskiego i wrażeń z toru saneczkowego.
W drodze powrotnej widzieliśmy ośrodek w Arłamowie, w którym przed Euro 2016 w piłce nożnej, ćwiczyła nasza kadra, po czym udaliśmy się do Sanktuarium Męki Pańskiej i Matki Bożej Kalwaryjskiej w Kalwarii Pacławskiej. To urokliwe miejsce zwane często Jasną Górą Podkarpacia przyciąga rzesze pielgrzymów, którzy modlą się przed cudownym obrazem Matki Bożej Kalwaryjskiej. Na koniec usiedliśmy przy ognisku, by upiec kiełbaski. Najodważniejsi weszli na wieżę widokową, skąd można było podziwiać przepiękne widoki .
Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.